Touch Screen Monitor Semakin Trending Di Malaysia - Semuanya Digital Signage Touch Screen Monitor Semakin Trending Di Malaysia - Semuanya Digital Signage

Breaking News

Touch Screen Monitor Semakin Trending Di Malaysia

Touch Screen Monitor, Touch Screen

Touch Screen Monitor atau skrin sesentuh semakin trending di Malaysia ketika ini. Penggunaan skrin sesentuh ini sudah meluas di Malaysia dan sudah setanding dengan negara maju yang lain. Admin sendiri dapat rasakan perkara ini kerana saban hari, kadar permintaan untuk touch screen sangat kerap sejak tahun lepas berbanding dengan sebelum-sebelum ini.

Permintaan pelanggan adalah untuk kegunaan touch screen kiosk atau mesin layan diri yang boleh didapati di pusat membeli belah, bank, hospital dan banyak tempat lagi. Sudah menjadi trending di Malaysia, touch screen ada di mana-mana sekarang ini. Tahukah anda? TV anda di rumah juga boleh dijadikan sebagai touch screen seperti anda guna di luar sana. Bagaimana mahu lakukan?

IR Overlay Panel, Overlay Panel, Touch Screen Panel

Caranya, anda perlukan satu alat iaitu IR Overlay Panel. Alat ini seperti bingkai gambar tetapi bingkai tersebut mempunyai IR circuit board didalamnya. Sumber kuasa IR Overlay Panel ini hanya menggunakan USB cable untuk menjadikan tv anda beroperasi sebagai TV Touch Screen. Akan tetapi, anda perlu membuat sambungan USB tersebut ke laptop atau PC sahaja. Ia tidak boleh disambungkan terus ke TV. Terdapat pelbagai versi IR Overlay Panel ini iaitu :


  • 6 touch
  • 10 touch
  • 20 touch


Touch Screen Monitor, Touch Screen

Dengan penggunaan IR Overlay Panel ini, ia dapat mengurangkan kos berbanding anda beli TV Display sudah tersedia touch Screen (Built-In). Boleh dikatakan 2x ganda kos mendapatkan TV Display touch screen ini. Kebanyakan IR Overlay Panel ini datangnya dari negara China. Pelbagai jenama dan kualiti anda boleh pilih dan kosnya tidak jauh beza. Jadi, kepada yang mahu dapatkan IR Overlay Panel ini dan berkualiti, admin ada jual juga tetapi stock agak terhad ketika ini. Jika anda serius, boleh buat Pre-Order kepada admin.

1 ulasan:

  1. Salam perkenalan, saya en farid...
    saya ingin bertanyakan harga bagi setiap saiz bg ir overlay panel ini.
    Tuan boleh terus melalui email saya di faridzismail80@gmail.com @ di wssup saya di talian 01119098173

    BalasPadam