Smart Board Merupakan Sistem Pembelajaran Terkini - Semuanya Digital Signage Smart Board Merupakan Sistem Pembelajaran Terkini - Semuanya Digital Signage

Breaking News

Smart Board Merupakan Sistem Pembelajaran Terkini

BenQ Smart Board, Smart Board, Smart Class Room

Pada zaman persekolahan dahulu, kita diajar dengan menggunakan papan hitam yang ditulis dengan menggunakan kapur tulis. Dengan penggunaan kapur tulis ini apa yang dilihat, ia boleh mengotorkan tangan semasa dan selepas menggunakannya. Setelah beberapa dekad, ia beralih ke papan putih dengan menggunakan pen marker dan yang terkini adalah menggunakan papan putih digital atau dikenali sebagai smartboard.

Smart Board Class Room, Smart Board BenQ

Apa itu Smart Board? Smart Board adalah satu papan layar yang seakan TV display tetapi Smart Board ini mempunyai perisian tersendiri untuk anda gunakan. Perisian Smart Board yang dimaksudkan adalah perisian untuk White Board. Anda boleh menulis, melukis, padam dan ada juga mempunyai sistem NFC. Dengan penggunaan Smart Board Display ini adalah boleh membuatkan para pelajar menyukai sistem pembelajaran terkini. Ia Lebih efektif dan lebih menyeronokan semasa pembelajaran dilakukan.

Samsung Flip, Samsung WM55H, Smart Board Samsung

Penggunaan Smart Board ini bukan hanya tertumpu di sekolah malah ia boleh digunakan di pejabat. Setiap pejabat pasti mempunyai ruang untuk bermesyuarat untuk membincangkan sesuatu perkara. Dengan adanya Smart Board untuk meeting room, anda boleh menunjukkan graf jualan anda dengan lebih efisyen malah anda boleh hantar terus apa yang anda bentangkan pada Smart Board ini melalui email. Mudah bukan?

Pelbagai jenama yang ditawarkan diluar sana untuk sistem Smart Board ini. Jenama yang ada Smart Board ini adalah seperti berikut :


  • BenQ
  • Samsung
  • Panasonic
  • ViewSonic
Ini adalah jenama yang popular dan mempunyai kualiti yang baik sekali. Ada juga jenama yang menawarkan dengan harga yang lebih murah dari jenama di atas tersebut. Dari segi kualitinya, admin sendiri tidak cadangkan untuk dibeli kerana apa yang admin pegang kata kata admin,

Biar harga mahal tetapi kualitinya sangat baik dan tahan lama untuk digunakan



Kepada yang sedang mencari Smart Board yang berkualiti dan terjamin, boleh hubungi alamat atau laman web seperti di bawah :

Israk Technologi Sdn Bhd
43-1 Jalan PUJ 3/3,
Taman Puncak Jalil
43300 Seri Kembangan,
Selangor

No Tel : 03 8940 1722

Tiada ulasan